Köpvillkor
Känn dig trygg och få en bra kundupplevelse när du handlar hos kaffekapslen.se.
Här kan du läsa de försäljnings- och leveransvillkor som gäller vid köp av varor från kaffekapslen.se:
Kaffekapslen.se ägs av:
Kaffekapslen ApS
Alstrup Alle 11
8361 Hasselager
Danmark
SE502071946301
Minimigräns per beställning
För att minska vår miljöpåverkan har vi satt en minimigräns på 299 kr per beställning. Detta för att undvika många små leveranser, som står för en oproportionerligt stor del av transportutsläpp och förpackningsavfall. Genom att samla beställningar minskar vi tillsammans vår miljöpåverkan samtidigt som vi bibehåller en effektiv service. Beställningar under detta belopp kan tyvärr inte behandlas. Tack för ditt stöd för en mer hållbar handel!
Betalning
På Kaffekapslen kan du betala med en mängd olika betalningsmetoder. Betalningsalternativen finns tillgängliga vid utcheckningen, där du kan välja din föredragna betalningsmetod.
Alla priser är i svenska kronor och inkluderar moms och skatter. Vi ändrar inte betalningsavgifter, men vi rekommenderar att du läser villkoren för din valda betalningsmetod, eftersom vissa företag kan kräva avgifter, t.ex. för saknade betalningar.
Endast myndiga personer eller personer med samtycke från deras lagliga förmyndare får lägga beställningar på vår webbplats.
Beställa som ett företag
Företag är välkomna att beställa produkter på vår webbplats och gör det på samma sätt som privata kunder. Vid betalning kan du lägga till ett momsnummer, vilket kommer att läggas till på den tillhörande fakturan som skickas efter köpet.
För närvarande är det tyvärr inte möjligt att betala med faktura eller EAN / GLN-nummer. De tillgängliga betalningsmetoderna finns vid utcheckningen.
Leverans
Vi levererar uteslutande till Sverige. Om du vill ha leverans till en adress utomlands hänvisar vi till någon av våra andra webbshoppar. Mer information finns på www.kaffekapslen.com
Beställningar levereras vanligtvis inom 2-3 arbetsdagar. Under högtrafikperioder kan dock förseningar uppstå, så att den totala leveranstiden blir upp till 5-6 arbetsdagar. Vi packar alla beställningar inom 24 timmar och skickar den med den fraktmetod som du har valt i samband med ditt köp. Den valda leveransmetoden visas i orderbekräftelsen som du fick efter köpet.
Om du har valt leverans till ett ombud, observera att våra fraktleverantörer i sällsynta fall inte kan leverera till det ombud som valts på beställningen – vanligtvis för att det valda ombudet är fullt. Därför kan vi inte garantera att ditt paket kommer att levereras till önskade utlämningsstället. Om din beställning inte levereras till önskat ombud kommer den att levereras till närmaste tillgängliga ombud.
Om ditt paket har skickats från Kaffekapslen men inte kan spåras hos vår fraktleverantör kan det vara nödvändigt för vår fraktleverantör att starta en större sökning. I dessa fall kan det ta upp till 7 dagar innan vi får ett slutgiltigt beslut från leverantören. Självklart gör vi vad vi kan för att lösa problemet snabbare och vanligtvis tar det inte mer än 2-3 dagar att hitta det "saknade" paket.
Skadat paket
Om du mottagit ett skadat paket måste du kontakta oss inom 5 dagar efter att du fått paketet och ange följande:
• Beställningsnummer
• Bilder på paketets utsida och insida
Vi rekommenderar också att du behåller lådan tills vår kundtjänst kan ge dig fler instruktioner, ifall vi behöver mer information för att göra en bra reklamation med fraktbolaget.
Ångra köp
Du har rätt att ångra ditt köp utan motivering inom 100 dagar. Ångerfristen löper ut 100 dagar efter den dag då du, eller någon annan, tar emot paketet. Om ångerrätten löper ut på en helgdag, lördag, nationaldag, julafton eller nyårsafton förlängs ångerrätten till följande arbetsdag.
Undantag från ångerrätten
Du förlorar ångerrätten om du öppnar produktens förpackning eller på något sätt använder produkten. Om du har använt produkten på ett sätt som gör att vi inte längre kan sälja den kommer vi inte att acceptera en retur av produkten.
Ångerrätten gäller inte för köp av livsmedel, inklusive kaffe och te, som har en hållbarhetstid på mindre än 90 dagar vid tidpunkten för returen.
Force majeure
Om särskilda omständigheter uppstår som hindrar oss från att kunna uppfylla leveranstiden kan vi tillämpa force majeure. Exempel på detta är strejker, bränder, allmän brist på varor, beslagtagande, begränsningar av transportmöjligheter på grund av sjukdom, extraordinära statliga ingripanden, cyberattacker, IT-avbrott av oss eller våra partners eller brist på transportalternativ.
En sådan situation ger dig inte rätt till ersättning eller uppsägning av köpeavtalet.
Användning av ångerrätten
Om du vill ångra ett köp kontaktar du kundtjänst innan du returnerar din beställning.
Du ångrar genom att meddela oss skriftligen via e-post till [email protected]. Det är viktigt att du skriver ditt ordernummer tillsammans med ångern så att vi vet vilken beställning du vill ångra. Din ånerrätt är giltig endast om du skickar meddelandet om ånger inom tidsgränsen. Om du vill avbryta köpet genom att vägra ta emot det eller genom att inte hämta ditt paket ska du följa samma procedur.
När det gäller en defekt produkt är detta inte en ånger, men en reklamation.
Det är också möjligt att använda danska lagens standardförform, som finns längst ner på denna sida. Det är inte obligatoriskt att använda detta formulär och din avbokning kommer att behandlas på exakt samma sätt som om du skickar oss ett mejl.
Retur
Om du ångrar ditt köp måste du skicka tillbaka varan till oss inom 14 dagar efter att du informerat oss om att du vill avbryta ditt köp.
Beställningen kan inte lämnas på vår adress eller skickas till oss utan leverans.
Du måste betala för frakten själv när du returnerar en beställning. Om du vägrar att ta emot paketet eller paketet skickas tillbaka på grund av att det inte hämtats hos ett ombud är detta också förknippat med kostnader. I de fall då du inte har ådragit dig returfraktkostnader själv drar vi av 100 SEK, från återbetalningen, som kompensation för vår betalning av returfrakt.
Det är viktigt att alla varor returneras i originalförpackningen och packas säkert eftersom det är ditt ansvar att säkerställa en säker transport av varorna - precis som det är vårt ansvar att se till att varorna packas korrekt när de skickas till dig. Därför är det också viktigt att du får ett kvitto på att paketet har skickats tillbaka så att det kan spåras och försäkrat.
Återbetalning
När du avbryter ditt köp kommer du att återbetalas med samma betalningsmetod som du nyttjat för ditt köp. Om du vill ha en annan återbetalningsmetod är det viktigt att du uppmärksammar detta när du skickar in att du ångrar dig.
Om du skickar tillbaka ett paket till oss – antingen med en retursedel eller till exempel genom att inte hämta ditt paket hos et ombud eller om frakt leverantören förgäves har försökt leverera ditt paket – återbetalar vi dig inom 14 dagar efter vi har fått paketet och vanligtvis inom 4-5 dagar. Observera att det i vissa fall kan ta mellan 3 och 5 veckor för fraktleverantörer att skicka tillbaka paketet till oss, beroende på vilken fraktleverantör som hanterar retursändningen.
Vi återbetalar beställningen så snart vi har fått tillbaka varorna och verifierat att de uppfyller våra returvillkor.
Reklamation
Om du köper en vara och upptäcker att den är felaktig kan du göra en reklamation genom att kontakta oss. Om det finns några fel eller brister i den beställning du har fått - t.ex. material - eller tillverkningsfel, produkter som saknas i din beställning - vänligen kontakta oss senast 7 dagar efter att paketet har mottagits.
Du kan ringa vår kundtjänst på 018 800 81 41 eller skicka ett e-postmeddelande till [email protected]. Det är viktigt att du behåller förpackningen och produkten tills ditt klagomål har behandlats. Om du inte gör det kan vi bli tvungna att avvisa ditt klagomål.
Maskinreklamation
Alla maskiner som beställs på vår webbplats har 2 års garanti från inköpsdatum. Om din maskin slutar fungera eller uppvisar defekter, kontakta oss med ditt ordernummer och en beskrivning av problemet, inklusive lämplig dokumentation (t.ex. bilder eller videor) så att vi kan hjälpa dig så snabbt och effektivt som möjligt.
För en maskinreklamation måste vi skicka den information som du ger oss till maskintillverkaren. I de flesta fall måste vi rådgöra med maskintillverkaren innan vi kan erbjuda dig en slutgiltig lösning. Detta innebär att maskinreklamationer kan ta längre tid (vanligtvis cirka 2 veckor).
Om tillverkaren kräver att produkten ska returneras kommer Kaffekapslen naturligtvis att täcka rimliga kostnader för returfrakten.
Avbeställning
För att säkra en snabb leverans av alla beställningar behandlas alla beställningar så snabbt som möjligt. Det innebär att vi inte kan garantera att din beställning kan avnrytas.
Om du vill avrbyta eller ändra en beställning är det därför viktigt att du kontaktar vår kundtjänst så snart som möjligt 018 800 81 41 inom våra öppettider eller på [email protected] utanför våra öppettider.
Personuppgifter och cookies
När du handlar hos kaffekapslen.se måste du ange minst följande information:
Namn
Adress
E-postadress
Telefonnummer
Samtidigt registrerar vi IP-adressen som beställningen gjordes ifrån.
Observera att användningen av dina uppgifter endast sker om du har gett ditt uttryckliga samtycke i förväg, såvida inte lagen tillåter oss att kontakta dig utan att du ger ditt samtycke först.
I samband med köp av varor kan det vara nödvändigt att lämna ut information till en tredje part, till exempel en fraktleverantör, och du kommer därför när du beställer varor på kaffekapslen.se att samtycka till att Kaffekapslen ApS vidarebefordrar information som är nödvändig för utförandet och leveransen av beställningen till en tredje part. Den valda fraktleverantören är personuppgiftsbiträde för detta ärande.
När du betalar med kort skickas denna information krypterad till vår betalningsleverantör.
Dina uppgifter kommer att raderas efter 5 år eller när vi inte längre behöver behandla dem för att uppfylla ett eller flera av ovanstående ändamål eller för att följa bokföringslagen eller annan lagstiftning. Informationen kan behandlas och lagras under en längre tid i anonymiserad form.
Om du har skapat ett konto kommer vi inte att radera personuppgifter om du inte ber oss att göra det. Du kan göra detta genom att kontakta oss på [email protected].
Kaffekapslen ApS har inte tillgång till dina kortuppgifter. Vi lämnar endast ut personuppgifter om det krävs enligt lag eller om det finns ett domstolsbeslut. Vi kan spara din historik hos Kaffekapslen ApS-sidor för att säkerställa den bästa möjliga upplevelse när du handlar och för at anpassa vår marknadsföring. I marknadsföringssyfte delar vi utvald information med affärspartners. Som besökare på kaffekapslen.se är det möjligt att Kaffekapslen ApS får oidentifierbar information.
Vi gör bland annat detta för att ta reda på vilka av våra produkter som är mest populära. Kaffekapslen ApS ansvarar för att samla in och hantera data på kaffekapslen.se.
Utöver ovanstående kommer vi inte att lämna ut dina uppgifter till en tredje part om det inte är i samband med en omstrukturering eller en fullständig eller partiell försäljning av företaget. I dessa fall kommer alla utlämnanden av personuppgifter alltid att ske i enlighet med personuppgiftslagen.
Om du vill ha tillgång till vilken information vi har registrerat om dig eller invända mot en registrering i enlighet med lagen, kan du kontakta oss på [email protected].
På kaffekapslen.se används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktionalitet vilket gör besöket så enkelt som möjligt för dig.
Cookies krävs:
Namn | Leverantör | Avsikt | Varaktighet |
frontend og frontend_cid | Kaffekapslen.se | Används för att identifiera unika användare | 1 dag |
Cookies för analys och marknadsföring:
Namn | Leverantör | Avsikt | Varaktighet |
_uetsid | .google.com | Används för att analysera besöksdata | 1 dag |
_gid | .google.com | Används för att analysera besöksdata | 1 dag |
_ga | .google.com | Används för att analysera besöksdata och identifiera användare för framtidig marknadsföring via Google | 730 dager |
MUID | .bing.com | Används för Bing marknadsföring | 390 dager |
Du kan när som helst radera cookies från din dator, hur du gör beror på din webbläsare.
Information om möjligheten att överklaga
Ett klagomål om en vara eller tjänst köpt hos oss kan lämnas till EU-kommissionens online klagoportal. Klagomål lämnas här: http://ec.europa.eu/odr. Vid inlämning av ett klagomål ska du ange vår e-postadress: [email protected]
Standardformulär för returnering
Detta formulär fylls i och returneras endast om ångerrätten åberopas
- Till Kaffekapslen ApS, Alstrup Alle 15, 8361 Hasselager, Danmark:
- Jag/vi (*) meddelar härmed att jag/vi (*) vill hävda ångerrätten i samband med mitt (*) köpeavtal för följande varor (*)/tillhandahållande av följande tjänster (*)
- Beställd den (*)/mottagit den (*)
- Konsumentnamn (Konsumentnamn)
- Konsumentadress (Konsumentadress)
- Konsumentens underskrift (konsumentsignaturer) (endast om formulärets innehåll meddelas på papper)
- Datum
(*) Ta bort det icke-relevanta